SEM

Sökmarknadsföring

Sökmotormarknadsföring (SEM) är en form av internetmarknadsföring som innebär främjandet av webbplatser genom att öka deras synlighet i sökmotorn sidor (SERPS) genom optimering och reklam. SEM (betala per klick )används i sökmotoroptimering (SEO) för att uppnå en högre rankning och där igenom slippa skriva om webbplatsens innehåll för att uppnå en högre ranking på sökmotorns sidor.

Marknad

År 2012 spenderade nordamerikanska annonsörer US $ 19.510.000.000 om marknadsföring via sökmotorer. De största SEM leverantörer var Google AdWords och Bing annonser (Yahoo! Search Marketing och Microsoft adCenter kombineras.) Som av 2006, var SEM växer mycket snabbare än traditionell reklam och även andra kanaler för marknadsföring på nätet.  På grund av den komplex teknik, har en sekundär ”sök reklambyrå” marknad utvecklats. Vissa marknadsförare har svårt att förstå den invecklade marknadsföring via sökmotorer och väljer att förlita sig på tredje part byråer att hantera sin sökmarknadsföring.

Historia

Eftersom antalet platser på webben ökade i mitten till slutet av 90-talet, började sökmotorer tycks hjälpa människor att hitta information snabbt. Sökmotorer utvecklade affärsmodeller för att finansiera sina tjänster, t.ex. betala per klick program som erbjuds av Open Text 1996 och sedan Goto.com  1998. Goto.com ändrade senare sitt namn  till Overture 2001 och köptes av Yahoo! 2003, och erbjuder nu betald sökning möjligheter för annonsörer via Yahoo! Search Marketing. Google började också att erbjuda annonser på sökresultatsidor under 2000 via Google AdWordsprogram. År 2007 visade sig pay-per-klick program som primär pengar beslutsfattare  för sökmotorer. På en marknad som domineras av Google under 2009 Yahoo! och Microsoft tillkännagav avsikten att skapa en allians. Yahoo! och Microsoft Search Alliance fick så småningom godkännande från tillsynsmyndigheterna i USA och Europa i februari 2010.

Sökmotoroptimering konsulter utökat sitt utbud för att hjälpa företag lära sig om och använda reklam möjligheter som sökmotorer och nya organ fokuserar primärt på marknadsföring och reklam via sökmotorer uppstått. Termen ”Search Engine Marketing” föreslogs av Danny Sullivan 2001 för att täcka det spektrum av verksamheter inblandade i utförandet SEO, hantera betalda listningar på sökmotorerna, skicka webbplatser till kataloger och utveckla online marketing strategier för företag, organisationer och individer.

Metoder och mått

Det finns fyra kategorier av metoder och metoder som används för att optimera webbplatser via marknadsföring via sökmotorer.

Sökord forskning och analys omfattar tre ”steg” säkerställa platsen kan indexeras i sökmotorerna, hitta de mest relevanta och populära sökord för webbplatsen och dess produkter, och använder dessa sökord på webbplatsen på ett sätt som kommer att generera och omvandla trafik.
Hemsida mättnad och popularitet, hur mycket närvaro en webbplats har på sökmotorer, kan analyseras genom antalet sidor på webbplatsen som är indexerade på sökmotorerna (mättnad) och hur många backlinks en webbplats har (popularitet). Det kräver sidor innehåller sökord folk söker efter och se till att de rankas högt tillräckligt sökmotorer. De flesta sökmotorer innehålla någon form av länk popularitet i sina rankningsalgoritmer. Följande är viktiga verktyg som mäter olika aspekter av mättnad och länk popularitet:. Länk popularitet, Topp 10 Google analys och Marketleap s länk popularitet och sökmotor Mättnad
Backend-verktyg, inklusive Web analytiska verktyg och HTML validerare, lämna uppgifter om en webbplats och dess besökare och tillåta framgången för en webbplats som ska mätas. De sträcker sig från enkla trafik räknare till verktyg som arbetar med loggfiler och till mer sofistikerade verktyg som är baserade på sidan märkning (sätta JavaScript eller en bild på en sida för att spåra åtgärder). Dessa verktyg kan leverera konvertering-relaterad information. Det finns tre huvudsakliga verktyg som används av EBSCO: (a) loggfil analys verktyg: WebTrends av NetIQ, (b) tag-baserade analytiska program WebSideStory s Hitbox, (c) transaktion-baserat verktyg: Tealeaf RealiTea. Validerare kontrollerar de osynliga delarna av webbplatser, belysa eventuella problem och många frågor användbarhet säkerställer webbplatser uppfyller W3C-kod normer. Försök att använda mer än en HTML Validator eller spindel simulator eftersom varje prov, höjdpunkter, och rapporter om lite olika aspekter av din webbplats.
Whois verktyg avslöjar ägare av olika webbplatser, och kan ge värdefull information om upphovsrätt och varumärken frågor.
betalas integration

Betalas integration innebär ett företag sökmotor ta ut avgifter för införande av en webbplats i deras resultat sidor. Även känd som sponsrade listningar, betalas integration som tillhandahålls av de flesta företag sökmotorn antingen i de viktigaste resultaten området, eller som en separat identifierad reklam område.

Avgiften struktur är både ett filter mot överflödiga inlagor och en inkomst generator. Vanligtvis täcker avgiften ett årsabonnemang för en webbsida, som automatiskt kommer att katalogiseras regelbundet. Men vissa företag experimenterar med icke-prenumeration avgift strukturer där köpta listor visas permanent. En per-klick avgift kan också tillämpas. Varje sökmotor är annorlunda. Vissa webbplatser tillåter endast betalas integration, även om dessa har haft liten framgång. Oftare, många sökmotorer, såsom Yahoo, låt inte webbansvariga betala för att vara i deras sökmotor (annonser visas separat och märkta som sådana).

Vissa belackare betalas integration hävdar att det orsakar söker att återvända resultat bygger mer på den ekonomiska situationen för de intressen som en webbplats, och mindre på relevans den webbplatsen till slutanvändarna.

Ofta linjen mellan betala per klick reklam och betalas integration är diskutabelt. Några har lobbat för varje betald listor märkas som en annons, medan försvararna hävdar att de är faktiskt inte annonser eftersom de webbansvariga inte kontrollerar innehållet i noteringen sin ranking, eller ens om det visas för alla användare. En annan fördel med betalas integration är att den tillåter webbplatsägare att specificera särskilda mallar för genomsökning sidor. I det allmänna fallet, har en ingen kontroll på när deras sida kommer att genomsökas eller läggas till en sökmotor index. Betald inkludering visar sig vara särskilt användbart för fall där sidorna skapas dynamiskt och ofta ändras.

Betald inkludering är en sökmotor marknadsföring metod i sig, men också ett verktyg för sökmotoroptimering eftersom experter och företag kan testa olika metoder för att förbättra rankning, och se resultaten ofta inom ett par dagar, istället för att vänta veckor eller månader . Kunskap på detta sätt kan användas för att optimera andra webbsidor, utan att betala företagets sökmotor.

Jämförelse med SEO

SEM är den bredare disciplin som innehåller SEO. SEM innehåller både betalda sökresultat (med hjälp av verktyg som Google Adwords eller Bing annonser, tidigare känt som Microsoft adCenter) och organiska sökresultat (SEO). SEM använder betald reklam med AdWords eller Bing annonser, betala per klick (särskilt fördelaktigt för lokala leverantörer eftersom det möjliggör potentiella konsumenter att kontakta ett företag direkt med ett klick), inlagor artikeln, reklam och se SEO har gjorts. Ett nyckelord analys utförs för både SEO och SEM, men inte nödvändigtvis på samma gång. SEM och SEO båda måste övervakas och uppdateras ofta för att återspegla utvecklas bästa praxis.

I vissa sammanhang används termen SEM uteslutande betyda betala per klick reklam,  särskilt i kommersiell reklam och samhällen marknadsföring som har ett egenintresse i detta snäv definition. Sådan användning utesluter samhället sökmarknadsföring som bedriver andra former av SEM som sökmotoroptimering och sök retargeting.

En annan del av SEM är sociala medier marknadsföring (SMM). SMM är en typ av marknadsföring som innebär att utnyttja sociala medier för att påverka konsumenterna att en företags produkter och / eller tjänster är värdefulla.  Några av de senaste teoretiska framsteg har sökmotormarknadsföring marknadsföring via sökmotorer (SEMM). SEMM avser aktiviteter inklusive SEO men fokuserar på avkastning på investeringen (ROI) ledning i stället för relevant trafik byggnad (som är fallet med konventionella SEO). SEMM integrerar också organisk SEO, försöker uppnå topplacering utan att använda betalda medel för att uppnå topp i sökmotorerna, och betala per klick SEO. Till exempel en del av uppmärksamheten placeras på webbsidan layout och hur innehåll och information visas till webbplatsen besökaren.

Etiska frågor

Betald sökning reklam har inte varit utan kontroverser, och frågan om hur sökmotorer presenterar reklam på sina sökresultatsidor har varit föremål för en rad undersökningar och rapporter av Consumer Reports WebWatch. Federal Trade Commission (FTC) har också utfärdat ett brev  år 2002 om vikten av utlämnande av betald reklam på sökmotorer, som svar på ett klagomål från kommersiella Alert, en konsument opinionsbildning grupp med band till Ralph Nader.

En annan etisk kontrovers i samband med sökmarknadsföring har varit frågan om varumärkesintrång. Debatten om huruvida tredje man bör ha rätt att bjuda på konkurrenternas varumärken har pågått i flera år. Under 2009 Google ändrat sin politik, som tidigare förbjudit denna taktik, så 3: e part att bjuda på märkesvaror villkor så länge som deras målsida faktiskt ger information om den varumärkesskyddade termen.  Även om politiken har ändrat detta fortsätter att vara en källa livlig debatt.

Den April 24, 2012 Många började se att Google har börjat straffa de företag som köper länkar för att snyltning rang. Googles Uppdatera kallades Penguin. SEM har dock inriktat ingenting att göra med länk köpa och om ekologiskt SEO och PPC management.

Exempel

AdWords är erkänd som en webbaserad annonsering redskap eftersom den antar sökord som kan leverera annonser uttryckligen webbanvändare som söker information i förhållande till en viss produkt eller tjänst. Detta projekt är mycket praktiskt för annonsörer som projektet hänger på kostnad per klick (CPC), alltså betalningen av tjänsten endast om deras annons har klickat på. SEM företag har inlett AdWords-projekt som ett sätt att publicera sina SEM och SEO tjänster. Denna kampanj har hjälpt sin verksamhet utarbeta och erbjuder mervärde till konsumenter som sträva efter att anställa AdWords för att främja sina produkter och tjänster. En av de mest framgångsrika metoder för strategin med detta projekt var att fokusera på att se till att PPC reklam medel försiktigt placerades. Dessutom har SEM företag beskrivs AdWords som en fin praktiskt verktyg för att öka en konsument avkastningen på Internet annonsering. Användningen av omvandlingsspårning och Google Analytics verktyg ansågs vara praktiskt för att presentera till kunder skall kunna utföra sina värva från klick till omvandling. AdWords-projektet har gjort det möjligt SEM företag att utbilda sina kunder på redskapet och ger bättre prestanda till värva. Hjälp av AdWord värva skulle kunna bidra till den enorma framgången i tillväxten av webbtrafik för ett antal av sina konsumentprodukter hemsida, med så mycket som 250% på bara nio månader.

Ett annat sätt sökmotormarknadsföring hanteras är genom kontextuell annonsering. Här marknadsförare placera annonser på andra webbplatser eller portaler som bär information som är relevant för deras produkter så att annonserna hoppa in i cirkeln av visionen om webbläsarna som söker information från dessa platser. En lyckad SEM plan är metoden för att fånga relationerna bland informations söker, företag och sökmotorer. Sökmotorer var inte viktigt för vissa branscher i det förflutna, men under de senaste åren har användningen av sökmotorer för åtkomst till information blir avgörande för att öka affärsmöjligheter. Användningen av SEM strategiska verktyg för företag som turism kan locka potentiella konsumenterna att visa sina produkter men det kan också innebära olika utmaningar.  Dessa utmaningar kan vara den konkurrens som företagen möter bland sina industri och andra informationskällor som kan uppmärksamma online-konsumenter. [26] För att underlätta bekämpningen av utmaningar är det främsta målet för företag som tillämpar SEM att förbättra och bibehålla sin rangordning så högt som möjligt på SERPS så att de kan få synlighet. Därför sökmotorer anpassar och utvecklar algoritmer och de skiftande kriterier för webbsidor rangordnade sekventiellt för att bekämpa mot sökmotorn missbruk och skräppost, samt att leverera den mest relevanta informationen för användare. Detta kan förbättra förhållandet mellan informations söker, företag, och sökmotorer genom att förstå de strategier för marknadsföring för att locka till sig företag.

Orginaltext kommer från Wikipedia


14 reaktioner till “SEM

    Drusilla Wogan sade :
    29 april, 2013 kl. 18:43

    I just want to mention I am just all new to blogging and honestly loved this page. Probably I’m likely to bookmark your blog post . You surely have impressive writings. Kudos for revealing your web page.

      johakims svarade:
      29 april, 2013 kl. 20:13

      Thanks
      Glad you like my posts, hope you have a use for what I write and that you will also continue to get a good reading.

    akb48 アルバム sade :
    6 maj, 2013 kl. 06:02

    Excellent weblog right here! Also your site a lot up very fast! What host are you the use of? Can I get your associate hyperlink to your host? I want my site loaded up as quickly as yours lolakb48 DVD

    Archeage Gold sade :
    6 maj, 2013 kl. 10:44

    I conceive this website holds some really fantastic info for everyone. ”Good advice is always certain to be ignored, but that’s no reason not to give it.” by Agatha Christie.

    Leif Vincenzo sade :
    6 maj, 2013 kl. 16:43

    Some truly prize blog posts on this website , saved to my bookmarks .

    Regine Morvant sade :
    6 maj, 2013 kl. 18:19

    But wanna state that this is invaluable , Thanks for taking your time to write this.

    bns gold kaufen legal sade :
    8 maj, 2013 kl. 23:26

    Just wanna admit that this is invaluable , Thanks for taking your time to write this.

      johakims svarade:
      9 maj, 2013 kl. 09:52

      Glad you liked it.

    Anglian windows sade :
    19 maj, 2013 kl. 09:43

    Heya i am for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.

    Affordable SEO Services Toronto sade :
    19 maj, 2013 kl. 10:12

    Hi my friend! I wish to say that this post is awesome, great written and come with almost all significant infos. I’d like to peer extra posts like this.

    bns gold sade :
    19 maj, 2013 kl. 10:34

    Thanks a lot for sharing this with all of us you really know what you’re speaking approximately! Bookmarked. Kindly additionally consult with my website =). We could have a link change agreement between us!

      johakims svarade:
      21 maj, 2013 kl. 13:05

      Hi
      You can contact me at my email so we will see how a collaboration would look like.

    Mattie Hosek sade :
    28 maj, 2013 kl. 11:26

    I dont imagine Ive seen all the angles of this subject the way youve barbed them absent. Youre a loyal star, a rock star staff. Youve got accordingly a lot to articulate and identify thus considerably about the subject that I reflect you must merely teach a class in relation to it

Lämna en kommentar